January, 2024

Nippon – Cover design / Digital collage

Japanese version

Project Overview

This cover results from a creative process in which I merged Gen AI with digital collage techniques.

Every visual element, except for the typography, was created using Midjourney, then refined and assembled in Photoshop to achieve a harmonious and detail-rich composition.

Both the geisha and the kimono were created using Midjourney. The former is a full image, while the kimono is a digital collage composed of patterns generated with Midjourney’s --tile parameter, inspired by Klimt’s art. I then added details to the background using Procreate and finalized the typography in InDesign.

With this project, I wanted to use AI not just to create a single image, but as the starting point for a more complex and layered design process.

Tools

  • Midjourney
  • Photoshop
  • InDesign

English version

Questa copertina è il risultato di un processo creativo nel quale ho fuso intelligenza artificiale e tecniche di collage digitale.

Ogni elemento visivo, ad eccezione della tipografia, è stato realizzato con Midjourney, poi rielaborato e assemblato con Photoshop per ottenere una composizione armoniosa e ricca di dettagli.

Sia la geisha che il kimono sono stati creati con Midjourney. La prima è un’immagine completa, mentre il kimono è un collage digitale composto da pattern generati con il parametro –-tile di Midjourney, e ispirati all’arte di Klimt. Successivamente, ho aggiunto dettagli allo sfondo con Procreate e finalizzato la tipografia in InDesign.

Con questo progetto ho voluto usare l’AI non solo per ralizzare un’unica immagine, ma come punto di partenza di un processo di design più complesso e stratificato.